ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Ryn
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Inne ogłoszenia

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Podsumowanie zawierające uzasadnienie wyboru uchwały Nr XVI/116/16

Akapit nr 1 - brak tytułu

Podsumowanie zawierające uzasadnienie wyboru uchwały Nr XVI/116/16
Rady Miejskiej w Rynie z dnia 23 marca 2016 r.
w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Ryn
 
1. Z uwagi na ustalenia zawarte w obowiązującym Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Ryn oraz ustawowy wymóg zachowania zgodności ustaleń planu z ustaleniami Studium nie było możliwości rozpatrywania rozwiązań alternatywnych dotyczących kierunków rozwoju miasta Ryn.
 
2. W projekcie planu uwzględnione zostały informacje i ustalenia zawarte w opracowaniu ekofizjograficznym, sporządzonym na potrzeby miejscowego planu, oraz w prognozie oddziaływania na środowisko ustaleń planu. Obszar objęty planem znajduje się w zasięgu Obszaru Chronionego Krajobrazu Krainy Wielkich Jezior Mazurskich oraz Obszaru Chronionego Krajobrazu Krzyżany, ponadto jego przeważająca część położona jest w zasięgu Głównego Zbiornika Wód Podziemnych Nr 206 „Wielkie Jeziora Mazurskie”.
 
3. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Giżycku, po otrzymaniu projektu planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, zaopiniował projekt planu pozytywnie z dwiema uwagami pismem nr ZNS-430/9-2/10 z dnia 27.09.2011r., a następnie, po otrzymaniu skorygowanego projektu planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, dwukrotnie zaopiniował projekt planu bez uwag pismem nr ZNS-430/9-3/10 z dnia 20.12.2011r. oraz pismem nr ZNS.9082.11.2012.ZB z dnia 27.12.2012r. W dniu 04.08.2015r., pismem nr ZNS.4082.15.2015.ZB, nowa wersja projektu planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko została ponownie pozytywnie zaopiniowana przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarny w Giżycku.
 
4. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie, po otrzymaniu projektu planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, zaopiniował go z uwagami pismem nr WSTŁ.410.47.2011.BT z dnia 16.09.2011r., a następnie, po otrzymaniu skorygowanego projektu planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, dwukrotnie pozytywnie uzgodnił projekt planu Postanowieniem nr WSTŁ.610.68.2011.BT z dnia 19.12.2011r. i Postanowieniem nr WSTŁ.410.64.2012.BT z dnia 19.12.2012r. oraz pozytywnie zaopiniował projekt planu pismem nr WSTŁ.410.47.2011.BT z dnia 19.12.2011r. i pismem nr WSTŁ.610.100.2012.BT z dnia 27.12.2012r. W dniu 23.07.2015r., pismem nr WSTŁ.410.25.2015.BT, nowa wersja projektu planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko została ponownie pozytywnie zaopiniowana przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie, a w dniu 21.07.2015r., Postanowieniem nr WSTŁ.610.37.2015.BT pozytywnie przez niego uzgodniona.
 
5. Podczas pierwszego wyłożenia projektu planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko do publicznego wglądu zostało wniesionych czternaście uwag do projektu planu. Do prognozy oddziaływania na środowisko nie wniesiono żadnej uwagi. Następnie podczas drugiego wyłożenia projektu planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko do publicznego wglądu zostały wniesione cztery uwagi do projektu planu, a do prognozy oddziaływania na środowisko nie wniesiono żadnej uwagi. W ramach trzeciego wyłożenia projektu planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko do publicznego wglądu zostało wniesionych sześć uwag do projektu planu, a do prognozy oddziaływania na środowisko nie wniesiono żadnej uwagi.
 
6. Zgodnie z zapisami prognozy oddziaływania na środowisko ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego jego realizacja nie będzie implikować transgranicznych oddziaływań na środowisko, wobec czego dokument nie musiał być poddany procedurze transgranicznej oceny oddziaływania na środowisko.
 
7. Analiza skutków realizacji postanowień wynikających z planu będzie monitorowana w ramach oceny aktualności planu, o której jest mowa w art. 32 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2015r. poz. 199, z późn. zm.). Oceną aktualnego stanu, stopnia zanieczyszczeń oraz skutków użytkowania poszczególnych komponentów środowiska zajmuje się monitoring, do którego odnoszą się zapisy znajdujące się w oddzielnych aktach prawnych. Zakres oraz częstotliwość pomiarów będzie zależna od rodzaju inwestycji, które zostaną zlokalizowane na terenie objętym planem.
 
8. Na obszarze objętym planem, zaleca się promowanie następujących działań w sytuacjach szczegółowych:
 
a)      zdjęcie aktywnej biologicznie warstwy gleby w miejscach wykopów budowlanych i wykorzystanie jej do kształtowania terenów zieleni towarzyszącej nowej zabudowie,
b)      ochronę nieużytkowej zieleni drzewiastej i krzewiastej,
c)      wprowadzenie wielowarstwowej i wielogatunkowej zieleni o funkcji izolacyjno - krajobrazowej, towarzyszącej obiektom kubaturowym (na terenach biologicznie czynnych) oraz wzdłuż ciągów komunikacyjnych (szpalery drzew przyulicznych) - co jest zgodne z ustaleniami projektu planu,
d)     tworzenie sieci połączeń ekologicznych z wykorzystaniem istniejących jej elementów - cieków, kompleksów leśnych, zadrzewień i zakrzaczeń,
e)      kształtowanie zieleni z zastosowaniem gatunków przystosowanych do warunków przyrodniczych obszaru planu oraz odpornych na zanieczyszczenia komunikacyjne (w pasach drogowych projektowanych ulic),
f)       pozostawienie jak największego terenu aktywnego przyrodniczo,
g)      likwidację zagrożeń środowiska powodowanych przez nielegalne składowanie odpadów,
h)      likwidację dzikich wysypisk w przypadku ich powstawania,
i)        prowadzenie selektywnej zbiórki odpadów,
j)        zapewnienie gospodarki wodami opadowymi w sposób wykluczający powstanie erozji gruntu (na terenach, na których plan dopuszcza ich odprowadzanie do gruntu),
k)      w celu przeciwdziałania erozji - utrzymywanie zwartej pokrywy roślinnej, stabilizującej powierzchnię gruntu na terenach nie utwardzonych oraz odprowadzanie wszystkich wód opadowych (z terenów utwardzonych i dachów budynków), w celu ograniczenia spływu powierzchniowego wód i związanych z tym procesów erozyjnych,
l)        ze względów krajobrazowych - dostosowanie planowanej zabudowy do stylu regionalnego, stworzenie zespołu zabudowy interesującego architektonicznie, o wysokim standardzie,
m)    usytuowanie obiektów służących do oczyszczania i odprowadzania ścieków w odpowiedniej odległości od budynków usługowych i ewentualnych mieszkalnych, zastosowanie technik ograniczających ich uciążliwość (np. aerosanitarną - odory) oraz estetyzacja zielenią, bezwzględne przestrzeganie obowiązujących przepisów prawnych.
 
 
/-/ Przewodniczący Rady Miejskiej
dr inż. Michał Szczebiot

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta i Gminy Ryn
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Paulina Matyjasek
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2016-03-24
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Paulina Matyjasek
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2016-03-24 09:04:11
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2016-03-24 09:09:17
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2016-03-24 10:09:17
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1969 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

500 plus (Świadczenie wychowawcze)

Akapit nr 1 - brak tytułu

500 plus (Świadczenie wychowawcze)
 
Informujemy, że już są wydawane wnioski na świadczenie wychowawcze, które można pobrać osobiście w pokoju nr 13 w siedzibie tutejszego urzędu i na stronie internetowej.
Wnioski na świadczenie wychowawcze będą przyjmowane od 1 kwietnia 2016.
Prawo do świadczenia wychowawczego będzie ustalane od 1 kwietnia 2016 do 30 września 2017 roku.
W przypadku ubiegania się o świadczenie wychowawcze na jedno dziecko lub na pierwsze i kolejne dzieci rokiem kalendarzowym, z którego dochody stanowią podstawę ustalenia prawa do świadczenia wychowawczego, jest rok kalendarzowy 2014. Prawo do świadczenia ustala się z uwzględnieniem określonych ustawą przepisów o utracie i uzyskaniu dochodu.
Wnioski złożone w terminie do 3 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy tj. od 1 kwietnia 2016 roku, skutkować będą wypłatą świadczenia od 01 kwietnia 2016r.
 
1. Świadczenie wychowawcze przysługuje:
  • obywatelom polskim i cudzoziemcom,
  • matce, ojcu, opiekunowi faktycznemu dziecka albo opiekunowi prawnemu dziecka na wniosek złożony w Ośrodku właściwym ze względu na miejsce zamieszkania osoby ubiegającej się o świadczenie wychowawcze,
  • do dnia ukończenia przez dziecko 18. roku życia,
  • bez względu na dochody po 500 zł miesięcznie na drugie i kolejne dziecko,
  • na pierwsze dziecko, jeżeli dochód rodziny w przeliczeniu na osobę nie przekracza kwoty 800,00 zł. Jeżeli członkiem rodziny jest dziecko niepełnosprawne, jeżeli dochód rodziny w przeliczeniu na osobę nie przekracza kwoty 1 200,00 zł.
2. Świadczenie wychowawcze przysługuje:
  • w wysokości 500,00 zł miesięcznie na dziecko w rodzinie
  • w przypadku: a) urodzenia dziecka, b) ukończenia przez dziecko 18. roku życia lub c) gdy dziecko, zgodnie z orzeczeniem sądu, jest pod opieką naprzemienną obydwojga rodziców rozwiedzionych, żyjących w separacji lub żyjących w rozłączeniu, – kwota świadczenia wychowawczego przysługuje za niepełny miesiąc.
3. Świadczenie wychowawcze nie przysługuje, jeżeli:
  • dziecko pozostaje w związku małżeńskim;
  • dziecko zostało umieszczone w instytucji zapewniającej całodobowe utrzymanie albo w pieczy zastępczej;
  • pełnoletnie dziecko ma ustalone prawo do świadczenia wychowawczego na własne dziecko;
  • członkowi rodziny przysługuje za granicą na dziecko świadczenie o podobnym charakterze do świadczenia wychowawczego, chyba że przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego lub dwustronne umowy międzynarodowe o zabezpieczeniu społecznym stanowią inaczej.
 
4. Do wniosku dołącza się odpowiednio:
1.zaświadczenia lub oświadczenia dokumentujące wysokość innych dochodów niż dochody podlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach określonych w art. 27, art. 30b, art. 30c, art. 30e i art. 30f ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 361, z późn. zm.) każdego członka rodziny; 2) oświadczenie o deklarowanych dochodach osiąganych przez osoby podlegające przepisom o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, zawierające informacje o: a) wysokości dochodu, b) wysokości należnych składek na ubezpieczenia społeczne, c) wysokości należnych składek na ubezpieczenie zdrowotne, d) wysokości i formie opłacanego podatku dochodowego, e) wysokości dochodu po odliczeniu należnych składek i podatku; 3) zaświadczenia lub oświadczenia oraz dowody niezbędne do ustalenia prawa do świadczenia wychowawczego: a) zaświadczenie sądu opiekuńczego lub ośrodka adopcyjnego o prowadzonym postępowaniu sądowym w sprawie o przysposobienie dziecka, b) prawomocne orzeczenie sądu orzekające rozwód lub separację, c) orzeczenie sądu opiekuńczego o ustaleniu opiekuna prawnego dziecka, d) inne dokumenty potwierdzające spełnianie warunków do przyznania lub ustalenia wysokości świadczenia wychowawczego będącego przedmiotem wniosku.
Dokumentów, o których mowa w pkt 1 i 2 oraz w przypadku utraty dochodu lub uzyskania dochodu potwierdzające ich utratę lub uzyskanie oraz ich wysokość nie dołącza się do wniosku, w przypadku gdy osoba, nie ubiega się o przyznanie świadczenia wychowawczego na pierwsze dziecko.
5. W przypadku wystąpienia zmian mających wpływ na prawo do świadczenia wychowawczego osoba otrzymująca świadczenie wychowawcze jest obowiązana do niezwłocznego powiadomienia o tym organu właściwego wypłacającego to świadczenie.
6. W przypadku gdy osoba, pobierająca świadczenie wychowawcze, marnotrawi wypłacane jej świadczenie wychowawcze lub wydatkuje je niezgodnie z celem, organ właściwy przekazuje należne osobie świadczenie wychowawcze w całości lub w części w formie rzeczowej lub w formie opłacania usług.
7. Osoba, która pobrała nienależnie świadczenie wychowawcze, jest obowiązana do jego zwrotu wraz z odsetkami ustawowymi za opóźnienie. Odsetki są naliczane od pierwszego dnia miesiąca następującego po dniu wypłaty świadczenia wychowawczego do dnia spłaty.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta i Gminy Ryn
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Barbara Kowalska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2016-03-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Barbara Kowalska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2016-03-23 14:48:55
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2016-03-24 09:18:01
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2016-03-24 10:18:01
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1928 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Informacja o zamknięciu kasy w Urzędzie Miasta i Gminy Ryn

Akapit nr 1 - brak tytułu

Uprzejmie informujemy, że z dniem 1 kwietnia br. przestaje funkcjonować kasa w Urzędzie Miasta i Gminy Ryn.
 
Wszystkie transakcje (operacje) kasowe dokonywane będą przez kasy Mazurskiego Banku Spółdzielczego w Rynie przy ul. M. Kopernika 22 bez  dodatkowych opłat.
 
Zachęcamy interesantów do podawania swojego numeru rachunku bankowego (przy wnioskach o różnego rodzaju świadczenia) – ułatwi to Państwu i Gminie przekazywanie świadczeń.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta i Gminy Ryn
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Barbara Kowalska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2016-03-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Barbara Kowalska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2016-03-23 14:20:45
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2016-03-23 14:20:53
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2016-03-23 15:20:53
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2347 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Obwieszczenie znak: B/B 6733.CP.01.2016

Akapit nr 1 - brak tytułu

Ryn, dnia 08.03.2016 r.
Znak: B/B 6733.CP.01.2016
 
 
 
OBWIESZCZENIE
 
BURMISTRZA MIASTA I GMINY RYN
 
Zgodnie z art. 53 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2015 r. poz. 199 z późn. zm.) oraz art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 23) zawiadamia, że w dniu 08.03.2016r.  została wydana decyzja nr 01/2016 o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla przedsięwzięcia polegającego na zmianie sposobu użytkowania budynku poszkolnego na mieszkania komunalne (zadanie pn. „Adaptacja budynku poszkolnego na mieszkania komunalne”) przewidzianego do realizacji na terenie działki nr ewid. 120/6, obręb 15 Sterławki Wielkie, gmina Ryn.
 
 
Dokumentacja dotycząca w/w sprawy dostępna jest w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Ryn, ul. Świerczewskiego 2, 11-520 Ryn.
Obwieszczenie niniejsze uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia ogłoszenia.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta i Gminy Ryn
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Paulina Matyjasek
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2016-03-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Paulina Matyjasek
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2016-03-23 11:20:51
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2016-03-23 11:28:29
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2016-03-23 12:28:29
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2034 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Obwieszczenie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie

Akapit nr 1 - brak tytułu

 
REGIONALNY DYREKTOR
OCHRONY ŚRODOWISKA
         W OLSZTYNIE
 
Olsztyn, 21 marca 2016 r.
 
OBWIESZCZENIE
 
      Na podstawie § 6 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 17 lutego 2010 r. w sprawie projektu planu zadań ochronnych dla obszaru Natura 2000 (Dz. U. z 2010 r., Nr 34, poz. 186, z późn. zm.), art. 28 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 L o ochronie przyrody (t. j. Dz. U. z 2015 L, poz. 1651, z późn. zm.) oraz art. 39 ustawy z dnia 3 października 2008 L o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1235, z późn. zm.)
 
zawiadamiam
 
o wyłożeniu zmian planów zadań ochronnych, sporządzonych w formie projektów zarządzeń Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie dla obszarów Natura 2000: Bagna Nietlickie PLB28000 l, Jezioro Oświn i Okolice PLH280004, Puszcza Napiwodzko-Ramucka PLB280007, Jezioro Dobskie PLB280012, Dolina Kakaju PLH280036, Mazurskie Bagna PLH280054, Mazurska Ostoja Żółwia Baranowo PLH280055, Ostoja Drużno PLH280028, Ostoja Iławska PLH280053, Ostoja nad Oświnem PLH280044, Ostoja Napiwodzko-Ramucka PLH280052, Rzeka Pasłęka PLH280006. 
 
       Zainteresowane osoby mogą zapoznać się projektami zmian ww. zarządzeń na stronie internetowej Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Olsztynie: http://bip.olsztyn.rdos.gov.pl w zakładce "Obwieszczenia i zawiadomienia" oraz w siedzibie Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Olsztynie przy ul. Dworcowej 60, 10-437 Olsztyn, w pokoju 17 - w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-15.00. 
 
       Uwagi i wnioski można składać w formie pisemnej, ustnej do protokołu lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej (bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym, o którym mowa w ustawie z dnia 18 września 200 l r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. z 2013 L poz. 262), W ciągu 21 dni od dnia publicznego wywieszenia niniejszego obwieszczenia, w siedzibie Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Olsztynie przy ul. Dworcowej 60,10-437 Olsztyn lub drogą elektroniczną na adres: .
 
       Organem właściwym do rozpatrzenia uwag i wniosków jest Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie. Uwagi i wnioski, które zostaną złożone po upływie ww. terminu mogą zostać pozostawione bez rozpatrzenia.
 
p.o REGIONALNEGO DYREKTORA
OCHRONY SRODOWISKA
w Olsztynie
 
Agata Moździerz
 
 
 
 
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta i Gminy Ryn
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Aleksander Szczepański
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2016-03-22
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Aleksander Szczepański
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2016-03-22 13:54:04
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2016-03-22 13:54:19
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2016-03-22 15:30:27
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1446 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Postanowienie Znak: B/B 6733.CP.02.2016

Akapit nr 1 - brak tytułu

Ryn, dnia 15.03.2016 r.
Znak: B/B 6733.CP.02.2016                                           
 
POSTANOWIENIE
 
Na podstawie art. 58 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2015 r. poz. 199) oraz art. 101 § 1 i 3, art. 123-126 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 23),
z urzędu,
Burmistrz Miasta i Gminy Ryn
 
zawiesza postępowanie administracyjne w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na budowie domu przedpogrzebowego przewidzianego do realizacji:
na działce nr ewid. 22/2, obręb 1 Miasto Ryn, gmina Ryn.
 
UZASADNIENIE
 
            Działając w oparciu o art. 97 § 1 pkt 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 23) oraz art. 58 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2015 r. poz. 199), postanowiono zawiesić postępowanie, gdyż rozpatrzenie i wydanie decyzji dla przedmiotowej inwestycji zależy od uprzedniego rozstrzygnięcia zagadnienia (dokonania uzgodnień) przez inne organy zgodnie z art. 53. ust. 4. pkt. 2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
 
Zgodnie z art. 58 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2015 r. poz. 199.) wójt, burmistrz albo prezydent miasta podejmuje postępowanie i wydaje decyzję w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego, jeżeli: 1) w ciągu dwóch miesięcy od dnia zawieszenia postępowania rada gminy nie podjęła uchwały o przystąpieniu do sporządzania planu miejscowego albo 2) w okresie zawieszenia postępowania nie uchwalono planu miejscowego lub jego zmiany. Zawieszenie nie może trwać dłużej niż 12 miesięcy od złożenia wniosku o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego.
 
Niniejsze postanowienie nie podlega opłacie skarbowej – art. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.).
 
Pouczenie
 
Od niniejszego postanowienia służy stronom zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie . Zażalenie wnosi się za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Ryn w terminie 7 dni od daty otrzymania postanowienia.
 
 
Otrzymują:
  1. Inwestor;
  2. Strony wg rozdzielnika;
  3. a/a.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta i Gminy Ryn
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Paulina Matyjasek
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2016-03-15
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Paulina Matyjasek
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2016-03-15 10:22:09
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2016-03-15 10:22:19
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2016-03-15 11:22:19
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1447 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Zawiadomienie o zwołaniu Sesji.

Akapit nr 1 - brak tytułu

Ryn 14.03.2016r. 
 
                                                               
 
ZAWIADOMIENIE O ZWOŁANIU SESJI
 
                                    
       Na podstawie art.20 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2015 roku poz.1515 ze zm.) zwołuję XVI Sesję Rady Miejskiej w Rynie na 23 marca br. godz. 15:00. Obrady będą odbywały się w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy  przy ul. Świerczewskiego 2 w Rynie.
 
                                  Porządek obrad:
1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Przyjęcie protokołu z sesji  w dniu: 27.01.2016r. i 23.02.2016r.
3. Informacje i komunikaty Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych  w okresie między sesjami.
4. Sprawozdanie Burmistrza o wykonaniu uchwał Rady i działalności w okresie między  sesjami.
5. Wolne wnioski, interpelacje i zapytania Radnych.
6. Odpowiedzi na wnioski, interpelacje i zapytania.
7. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Ryn.
8. Sprawozdania z działalności Komisji Rady za 2015r.                                                        
9. Sprawozdania z realizacji Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii za 2015 rok.
10.Sprawozdania z działalności w 2015 roku:
      a/ placówek oświatowo – wychowawczych                                                                       
      b/ Ryńskiego Centrum Kultury                                                                                            
      c/ Biblioteki Publicznej                                                                                                        
      d/ Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.                                                        
11. Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia „Programu opieki nad zwierzętami oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Ryn na 2016r.”.                           
12. Podjęcie uchwały w sprawie demontażu tablicy z głazu na działce nr 80 w Rynie.           
13. Podjęcie uchwały w sprawie przeznaczenia do najmu lokalu użytkowego (gabinetu stomatologicznego nr II) w budynku przy ul. K. Wallenroda 10 w Rynie.                            
14. Podjęcie uchwały w sprawie przeznaczenia do sprzedaży lokalu mieszkalnego przyPl. Wolności 3/8 w Rynie.
15. Podjęcie uchwały w sprawie przeznaczenia do sprzedaży  działki nr 71/7 we wsi Szymonka.
16. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia z Powiatem Giżyckim.
17. Podjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu gminy Ryn na 2016r.                                      
18. Sprawy rożne.  
19. Zamknięcie posiedzenia.
 
 
Przewodniczący Rady Miejskiej w Rynie
Michał Szczebiot

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta i Gminy Ryn
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Bożena Dybała
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2016-03-14
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Bożena Dybała
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2016-03-14 14:33:47
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2016-03-14 14:35:04
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2016-03-14 15:35:04
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1121 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Obwieszczenie znak: B/Ś.6220.6.2015/2016

Akapit nr 1 - brak tytułu

 
OBWIESZCZENIE
 
Zgodnie z wymogami art. 85 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r. , poz. 1235 z późn. zm.).
 
BURMISTRZ MIASTA I GMINY RYN
informuje
 
o wydaniu w dniu 11 marca 2016r. po przeprowadzeniu oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, decyzji znak: B/Ś.6220.6.2015/2016 określającej środowiskowe uwarunkowania dla przedsięwzięcia polegającego na „Budowie obory wolnostanowiskowej o obsadzie 120 DJP oraz zbiornika na gnojowicę o poj. ok. 1320m3, usytuowanego pod budynkiem obory w kanałach wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, na działce nr 84/1, obręb Stara Rudówka, gmina Ryn”.
    Jednocześnie zawiadamiam o możliwości zapoznania się z jej treścią i dokumentacją sprawy w tym z uzgodnieniem z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska i Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Ryn, ul. Świerczewskiego 2, pok.38 w godzinach urzędowania.
 
Ryn, dnia 11.03.2016r.          

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta i Gminy Ryn
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Aleksander Szczepański
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2016-03-14
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Aleksander Szczepański
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2016-03-14 09:37:18
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2016-03-14 09:37:26
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2016-03-14 10:37:26
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1844 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Postanowienie znak: B/B 6733.CP.03.2016

Akapit nr 1 - brak tytułu

Ryn dnia, 11.03.2016 r.
 
Nasz znak: B/B 6733.CP.03.2016
 
 
P O S T A N O W I E N I E
 
o podjęciu zawieszonego postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
 
            Na podstawie art. 97 § 2 i art. 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r, poz. 23)
 
p o s t a n a w i a m
 
            podjąć zawieszone Postanowieniem z dnia 09.02.2016 r. B/B 6733.CP03.2016, postępowanie administracyjne, wszczęte na wniosek Pana Leszka Bańkowskiego, zam. ul. Łąkowa 8, 11-001 Dywity, działającego w imieniu Rodzinnych Ogrodów Działkowych, um. „Konrada Wallenroda”, skr.poczt.59, 11-520 Ryn, w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla przedsięwzięcia polegającego na budowie sieci: wodociągowej oraz kanalizacji sanitarnej, przyłączy energetycznych zalicznikowych oraz 4 przepompowni ścieków, przewidzianego do realizacji na terenie działek nr ewid. 379, 357, 376, 10/2, 6, 3, 1 obręb 1 Miasto Ryn, gmina Ryn.
 
U z a s a d n i e n i e
 
            Dnia 29.01.2016 r. do Urzędu Miasta i Gminy Ryn wpłynął wniosek Pana Leszka Bańkowskiego, zam. ul. Łąkowa 8, 11-001 Dywity, działającego w imieniu Rodzinnych Ogrodów Działkowych, um. „Konrada Wallenroda”, skr.poczt.59, 11-520 Ryn, w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla przedsięwzięcia polegającego na budowie sieci: wodociągowej oraz kanalizacji sanitarnej, przyłączy energetycznych zalicznikowych oraz 4 przepompowni ścieków, przewidzianego do realizacji na terenie działek nr ewid. 379, 357, 376, 10/2, 6, 3, 1 obręb 1 Miasto Ryn, gmina Ryn.
Po opracowaniu projektu decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego, stwierdza się, że początkowo należy uzyskać decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach.
Burmistrz Miasta i Gminy Ryn wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach z dnia 10.03.2016 r., znak: B/Ś.6220.1.2016, w której to stwierdził brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia polegającego na: ”Budowie sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i ciśnieniowej wraz z 4 przepompowniami ścieków i ich zasilaniem elektrycznym na działkach o numerach geodezyjnych: 1, 3, 6, 10/2, 357, 376, 379, w Rynie”
Zgodnie z art. 97 §  2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 23) gdy ustąpiły przyczyny uzasadniające zawieszenie postepowania, organ administracji publicznej podejmie postępowanie z urzędu lub na żądanie strony.
Z uwagi na powyższe, po analizie zebranych materiałów orzeka się jak w sentencji niniejszego postanowienia.
 
P o u c z e n i e
 
            Na niniejsze postanowienie nie służy zażalenie.
 
 
 
Otrzymują:
  1. Inwestor;
  2. strony wg rozdzielnika;
  3. a/a.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta i Gminy Ryn
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Paulina Matyjasek
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2016-03-11
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Paulina Matyjasek
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2016-03-11 10:49:24
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2016-03-11 14:23:03
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2016-04-05 15:08:02
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1809 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Obwieszczenie SKO.60.85.2015

Akapit nr 1 - brak tytułu

SAMORZĄDOWE KOLEGIUM
ODWOŁAWCZE ul Kajki 10/12
10-547 Olsztyn 
 
Olsztyn, dnia 14 marca 2016 r.
SKO.60.85.2015
 
 
OBWIESZCZENIE
 
Na podstawie art. 85 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. 2013, poz. 1235 ze zm.) zawiadamiam, iż Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Olsztynie decyzją z dnia 4 marca 2016 r. (znak: SKO.60.85.2015) utrzymało w mocy w całości postanowienie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie z dnia 15 października 2015 r. (znak: WOOŚ.4242.104.2015KT.2) oraz decyzję Burmistrza Miasta i Gminy Ryn z dnia 28 października 2015 r. (znak: B/Ś.6220.1.2015) w sprawie odmowy określenia środowiskowych uwarunkowań realizacji przedsięwzięcia polegającego na odbudowie i rozbudowie istniejącego kanału wodnego na cele basenu portowego - przystani dla jednostek pływających w ilości 39 sztuk wykorzystywanych do uprawiania sportu i rekreacji na szlaku Wielkich Jezior Mazurskich wraz z niezbędna infrastrukturą towarzysząca, zlokalizowanego na działkach oznaczonych numerami ewidencyjnymi 253, 251/1, 249/7 i 249/9, położonych w obrębie geodezyjnym Szymonka, gmina Ryn oraz na działce o numerze 262, obręb geodezyjny Jagodne Wielkie, gmina Miłki.Jednocześnie zawiadamiam o możliwości zapoznania się z jej treścią i dokumentacją sprawy w okresie od 14 marca 2016 r. do 29 marca 2016 r. w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Ryn w godzinach pracy urzędu.
 
Prezes Samorządowego Kolegium
Odwoławczego w Olsztynie
Marek Wachowski

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta i Gminy Ryn
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Aleksander Szczepański
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2016-03-09
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Aleksander Szczepański
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2016-03-09 10:52:53
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2016-03-09 10:53:02
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2016-03-09 11:53:02
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1409 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Nawigacja między stronami listy informacji