Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Ryn
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: Stanowisko Asystenta Rodziny

Miejsce pracy: Ryn

Wymiar etatu: Pełen, zadaniowy system pracy

Ilość etatów: 1

Wydział: -

Data udostępnienia: 2018-01-23

Ogłoszono dnia: 2018-01-23 przez Ewa Modzelewska

Termin składania dokumentów: 2018-02-06 09:00:00

Nr ogłoszenia: 2/2018

Zlecający: Kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:
 
  • wykształcenie: 
 
- wyższe o kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna
- lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione szkoleniem w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną
- lub studia podyplomowe obejmujące zakres programowy szkolenia określony w drodze rozporządzenia Ministra właściwego do spraw rodziny i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną
- lub co najmniej wykształcenie średnie, szkolenie w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej 3 letni staż pracy z dziećmi lub rodziną.
 
  • umiejętności metodologiczne, społeczne i administracyjne,
  • znajomość przepisów ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej oraz ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
  • posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  • brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • osoba nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona,
  • wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego
b. Wymagania dodatkowe:
  • znajomość obsługi komputera i programów biurowych,
  • wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,
  • umiejętność nawiązywania współpracy z jednostkami i instytucjami pomocy społecznej,
  • samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,
  • komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność,
  • umiejętność współpracy w zespole,
  • odporność na sytuacje stresowe,
  • umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną
  • prawo jazdy kat. „B” i posiadanie środka transportu,
Preferowane cechy osobowościowe kandydatów:
  • empatia
  • komunikatywność
  • odpowiedzialność
  • kreatywność
  • obowiązkowość
  • rzetelność
  • zaangażowanie i odporność na stres
  • zdolności organizacyjne

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  • Do głównego obowiązku asystenta rodziny należeć będzie wsparcie i aktywizacja rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz kierowanie procesem zmiany postaw życiowych członków rodziny.
  • Asystent rodziny odpowiedzialny będzie za systematyczną indywidualną pracę z rodzinami wskazanymi przez Ośrodek, udzielanie im kompleksowej pomocy i wsparcia w wypełnianiu swoich zadań, m.in. : 
 - współpraca z instytucjami takimi jak szkoła, przedszkole, sąd, urząd pracy, urząd miasta, itp.,
 - pomaganie w wypełnianiu zadań opiekuńczo - wychowawczych,
 - pomaganie i uczenie oszczędnego zarządzania budżetem domowym,
 - merytoryczne pomaganie w prowadzeniu gospodarstwa domowego,
 - pomaganie w rozwiązywaniu podstawowych problemów socjalnych rodziny, wspieranie jej aktywności społecznej,
 - motywowanie do podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez poszczególnych członków rodziny.

V. Wymagane dokumenty:

  • CV ze zdjęciem,
  • list motywacyjny
  • List motywacyjny i CV należy opatrzyć klauzulą:
 “Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych   zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych  do realizacji procesu rekrutacji   zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych  ( Dz. U. z 2016 roku , poz.992 z późn. zm.)”.
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
  • kopie dokumentów poświadczających posiadanie kwalifikacji zawodowych (certyfikaty, uprawnienia, zaświadczenia o ukończeniu kursów i szkoleń, dyplomy),
  • kopie świadectw pracy, ewentualnie referencje z zakładów pracy,
  • oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku
  • oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych,
  • oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie
  • oświadczenie, że nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona, wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
  • kopia dowodu osobistego,
  • inne dokumenty potwierdzające zdobytą wiedzę, umiejętności i kwalifikacji
            Każdy dokument winien być opatrzony własnoręcznym podpisem kandydata.

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2018-02-06 09:00:00
b. Sposób:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście lub korespondencyjnie, w zamkniętej kopercie, w terminie do dnia 06.02.2018r. do godz. 900  na adres:
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Rynie, pok. 2, ul. Ratuszowa 2,
11-520 Ryn, z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko asystenta rodziny
Aplikacje, które wpłyną do Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rynie po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie BIP UMiG Ryn http://www.bip.miastoryn.pl/
c. Miejsce:
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Rynie, pok. 2, ul. Ratuszowa 2,
11-520 Ryn, z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko asystenta rodziny

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta i Gminy Ryn
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Ewa Modzelewska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2018-01-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Ewa Modzelewska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2018-01-23 13:30:43
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2018-01-23 13:31:29
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-03-15 09:55:10
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1098 raz(y)