ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Ryn
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-08-24 15:03:51 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

UZYSKANIE DODATKU MIESZKANIOWEGO

 

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY

 

Złożenie wniosku odbywa się w pokoju nr 32  w budynku Urzędu przy ul. Świerczewskiego 2  stanowisko pracy ds. gospodarki komunalnej i mieszkaniowej,

tel. 0 87 429 39 62

 

WYMAGANE DOKUMENTY

§ wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego wg obowiązującego wzoru

dostępny w pokoju nr 32  UMiG Ryn oraz w miejskim serwisie internetowym pod adresem

 

--------------------------------------------------------------------------

 

§ deklaracja o wysokości dochodów wg obowiązującego wzoru

dostępna w pokoju nr 3 UMiG Ryn oraz w miejskim serwisie internetowym pod adresem

 

-------------------------------------------------------------------------

,

§ dokumenty stwierdzające wysokość dochodów za 3 ostatnie, pełne miesiące

      (więcej w Dodatkowych Informacjach),

 

§ dokumenty potwierdzające wysokość wydatków ponoszonych na lokal , dom mieszkalny

     – rachunki za wodę , ścieki , śmieci  za ostatni miesiąc, tj. miesiąc w którym składany jest wniosek,

 

§ jeśli o dodatek ubiega się osoba niepełnosprawna:

- orzeczenie o niepełnosprawności kserokopia i zaświadczenia lekarskie potwierdzające konieczność poruszania się na wózku oryginał albo

- orzeczenia Powiatowego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności o wymogu zamieszkiwania  w oddzielnym pokoju -  kserokopia,

 

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

 

§ do 30 dni zgodnie z  przepisami

 

w przypadku skierowania wnioskodawcy na wywiad środowiskowy termin wydania decyzji może ulec

przedłużeniu. O fakcie tym Urząd zawiadomi wnioskodawcę odrębnym postanowieniem ze wskazaniem nowego terminu załatwienia sprawy.

 

SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

 

§ dokument: decyzja o przyznaniu dodatku mieszkaniowego lub odmowie jego przyznania po ewentualnym  przeprowadzeniu wywiadu środowiskowego,

§ odbiór decyzji:

- osobisty odbiór decyzji w pokoju nr 32  UMiG Ryn

- za pośrednictwem poczty (listem poleconym, za potwierdzeniem odbioru),

§ wypłata dodatku mieszkaniowego

- zgodnie z przepisami odbywa się do 10 każdego miesiąca z góry, zarządcy domu lub osobie uprawnionej  do pobierania należności za lokal mieszkalny; w tym samym terminie wypłaca się ryczałt (stanowiący część dodatku) do rąk wnioskodawcy w kasie UMiG Ryn

 

OPŁATY

 

§ brak

 

TRYB ODWOŁAWCZY

 

§ odwołania rozpatruje Samorządowe Kolegium Odwoławcze w  Olsztynie  

     ul. Kajki 10/12, 10-547  Olsztyn

     

§ termin odwołania: 14 dni od dnia doręczenia decyzji; odwołanie należy złożyć za pośrednictwem

     Burmistrza  Miasta i Gminy Ryn

 

§ koszty odwołania: brak.

 

DODATKOWE INFORMACJE

 

§ wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego składa osoba uprawniona do dodatku,

§ dokumentami stwierdzającymi wysokość dochodów za 3 ostatnie, pełne miesiące mogą być:

- zaświadczenie o wysokości wynagrodzenia z zakładu pracy oryginał, z zaznaczeniem, że odjęte zostały koszty uzyskania przychodu, składki na ubezpieczenie emerytalne, rentowe i chorobowe;

- kserokopię decyzji ZUS i lub trzy ostatnie odcinki renty lub emerytury ( w przypadku braku- zaświadczenie z ZUS),

- zaświadczenia z Powiatowego Urzędu Pracy o wysokości zasiłku dla bezrobotnych lub utracie prawa do zasiłku- oryginał,

- decyzja o przyznaniu zasiłku rodzinnego i dodatków do zasiłku oraz zaliczki alimentacyjnej- kserokopia lub potwierdzenie przez MGOPS w Rynie

- zaświadczenie o kontynuowaniu nauki w szkole średniej lub wyższej oraz o wysokości pobieranego stypendium z uczelni - oryginał,

- zaświadczenie o otrzymywaniu wynagrodzenia z tytułu odbywania praktyki zawodowej i jego wysokości przez dziecko uczęszczające do szkoły zawodowej- oryginał,

- w przypadku pobierania świadczeń alimentacyjnych wyrok sądu o wysokości przyznanych alimentów (kserokopia) i potwierdzenie przekazania (przekazy pocztowe, zaświadczenie od komornika, decyzja wydziału świadczeń rodzinnych, ewentualnie wyciąg z konta),

- oświadczenie o braku dochodów u pełnoletniego członka gospodarstwa domowego złożone osobiście przed urzędnikiem przyjmującym wniosek,

- należy wykazać również dochody: z gospodarstwa rolnego, działalności gospodarczej wnioskodawcy lub  członków jego rodziny,

§ zgodnie z prawem wnioskodawca powinien liczyć się z możliwością wytypowania go do przeprowadzenia wywiadu środowiskowego przez upoważnionego pracownika UMiG Ryn oraz

złożenia oświadczenia majątkowego.

 

 

PODSTAWA PRAWNA

 

§ ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (Dz. U. Nr 71, poz. 734 z późn. zm.),

§ rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2001 r. w sprawie dodatków mieszkaniowych (Dz. U Nr 156, poz. 1817 z późn. zm.),

§ rozporządzenie ministra infrastruktury z 27 grudnia 2001 r. w sprawie przeprowadzania wywiadu

środowiskowego, wzoru kwestionariusza wywiadu oraz oświadczenia o stanie majątkowym wnioskodawcy i innych członków gospodarstwa domowego, a także wzoru legitymacji pracownika upoważnionego do  przeprowadzania wywiadu (Dz. U. Nr 156, poz. 1828),

§ ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071  -tekst jednolity z późn. zm.).

« powrót do poprzedniej strony