Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Ryn
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Szczegóły informacji

Kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej ogłasza nabór na stanowisko Asystenta Rodziny

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2015-12-28 11:47:29 przez Andrzej Żmijewski

Akapit nr - brak tytułu

Kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
ogłasza nabór na stanowisko
Asystenta Rodziny
 
1. Nazwa i adres jednostki: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Świerczewskiego 2, 11-520 Ryn
2. Okres i forma zatrudnienia: Praca asystenta będzie wykonywana w ramach umowy o pracę od 11.01.2016 r.
3. Kandydaci powinni spełniać następujące wymagania:
3.1.Wymagania konieczne:
a) wykształcenie: 
- wyższe o kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna
- lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione szkoleniem w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną
- lub studia podyplomowe obejmujące zakres programowy szkolenia określony w drodze rozporządzenia Ministra właściwego do spraw rodziny i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną
- lub co najmniej wykształcenie średnie, szkolenie w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej 3 letni staż pracy z dziećmi lub rodziną.
 
b) minimum  roczny staż pracy,
c) umiejętności metodologiczne, społeczne i administracyjne,
d) znajomość przepisów ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej oraz ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
e) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
f) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
 
3.2.Wymagania dodatkowe:
- znajomość obsługi komputera i programów biurowych,
- wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,
- znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z jednostkami i instytucjami pomocy społecznej,
- samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,
- komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność,
- umiejętność współpracy w zespole,
- odporność na sytuacje stresowe,
- umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną,
- prawo jazdy kat. „B” i posiadanie własnego środka transportu, 
 
4.Preferowane cechy osobowościowe kandydatów:
- empatia
- komunikatywność
- odpowiedzialność
- kreatywność
- obowiązkowość
- rzetelność
- zaangażowanie i odporność na stres
- zdolności organizacyjne 
 
5. Zakres wykonywanych działań:
a) do głównego obowiązku asystenta rodziny należeć będzie wsparcie i aktywizacja rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz kierowanie procesem zmiany postaw życiowych członków rodziny.
b) asystent rodziny odpowiedzialny będzie za systematyczną indywidualną pracę z rodzinami wskazanymi przez Ośrodek, udzielanie im kompleksowej pomocy i wsparcia w wypełnianiu swoich zadań, m.in.:
-współpraca z instytucjami takimi jak szkoła, przedszkole, sąd, urząd pracy, urząd miasta, itp.,
- pomaganie w wypełnianiu zadań opiekuńczo - wychowawczych,
- pomaganie i uczenie oszczędnego zarządzania budżetem domowym,
- merytoryczne pomaganie w prowadzeniu gospodarstwa domowego,
- pomaganie w rozwiązywaniu podstawowych problemów socjalnych rodziny,
- wspieranie jej aktywności społecznej,
- motywowanie do podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez poszczególnych członków rodziny.
 
6. Wymagane dokumenty: 
a) CV ze zdjęciem,
b) list motywacyjny
- List motywacyjny i CV należy opatrzyć klauzulą:
“Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych  do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 1997 roku  Nr 133, poz.833 z późn. zm.)”.
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
- kopie dokumentów poświadczających posiadanie kwalifikacji zawodowych (certyfikaty, uprawnienia, zaświadczenia o ukończeniu kursów i szkoleń, dyplomy),
- kopie świadectw pracy, ewentualnie referencje z zakładów pracy,
- oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku,
- oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,
- kopia dowodu osobistego,
- inne dokumenty potwierdzające zdobytą wiedzę, umiejętności i kwalifikacji.
 
Każdy dokument winien być opatrzony własnoręcznym podpisem kandydata.
 
7. Miejsce i termin składania dokumentów: Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście lub korespondencyjnie, w zamkniętej kopercie, w terminie do dnia 08.01.2015r. do godz. 9.00  na adres: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Rynie, pok. 13, ul. Świerczewskiego 2,11-520 Ryn, z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko asystenta rodziny.
Aplikacje, które wpłyną do Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rynie po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na tablicy ogłoszeń MGOPS Ryn.
 
Ryn, dnia 28.12.2015 r.
Kierownik MGOPS
Ewa Modzelewska