ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Ryn
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Inne ogłoszenia

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

OGŁOSZENIE o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Ryn w obszarze A, B, C, D

Akapit nr 1 - brak tytułu

OGŁOSZENIE BURMISTRZA MIASTA I GMINY RYN
o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu
zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Ryn w obszarze A, B, C, D
 
    Na podstawie art. 17 pkt 9 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tj. Dz.U. 2023 r., poz. 977 ze zm.) oraz art. 39 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz.U. z 2023 r., poz. 1094 ze zm.) zawiadamiam o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Ryn w obszarze A, B, C, D (projekt zmiany planu jest konsekwencją uchwały Nr XLVIII/384/22 Rady Miejskiej w Rynie z dnia 26 października 2022 r. oraz uchwały Nr LXIV/490/23 Rady Miejskiej w Rynie z dnia 30 października 2023 r.).
W/w projekt zmiany planu zostanie wyłożony do publicznego wglądu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, w dniach od 22.12.2023 r. do 18.01.2024 r. w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Ryn, ul. Ratuszowa 2, 11-520 Ryn, w godzinach pracy urzędu, w pokoju nr 115. Dokumenty dostępne będą również na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy: https://bip.miastoryn.pl/.
Dyskusja publiczna nad przyjętymi rozwiązaniami w projekcie planu odbędzie się w dniu 08.01.2024 r. o godz. 10:00sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Ryn, ul. Ratuszowa 2, 11-520 Ryn.
Zgodnie z art. 18 ust. 1-3 ustawy planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz art. 39 ust. 1 pkt. 3 i art. 40 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko każdy, kto kwestionuje ustalenia przyjęte w projekcie zmiany planu lub prognozie oddziaływania na środowisko projektu zmiany planu może wnieść uwagi.
Zgodnie z art. 8c. i 18 ust. 1-3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2023 r. poz. 977 ze zm.) uwagi mogą być wnoszone w formie papierowej lub elektronicznej, w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej (na adres mailowy:   ) z podaniem imienia i nazwiska lub nazwy jednostki organizacyjnej i adresu, oznaczenia nieruchomości, której uwaga dotyczy, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 01.02.2024 r. 
Zainteresowani mogą składać uwagi i wnioski do strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, w tym prognozy oddziaływania na środowisko. Zgodnie z art. 40 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, uwagi i wnioski do prognozy oddziaływania na środowisko mogą być wnoszone w formie pisemnej lub ustnie do protokołu lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym, o którym mowa w ustawie z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym, na adres Urzędu Miasta i Gminy Ryn, ul. Ratuszowa 2, 11-520 Ryn, email:  , w terminie do dnia 01.02.2024 r.
Organem właściwym do rozpatrzenia uwag i wniosków jest Burmistrz Miasta i Gminy Ryn.
 
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO") informuję, że:
  1. Administratorem przetwarzanych danych osobowych jest Burmistrz Miasta i Gminy Ryn, ul. Ratuszowa 2, 11-520 Ryn;
  2. kontakt z inspektorem ochrony danych – 
  3. dane osobowe przetwarzane będą w celu rozpatrzenia wniosków zgodnie z przepisami ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
  4. odbiorcami danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa;
  5. dane osobowe przechowywane będą przez okres wynikający z przepisów prawa dot. archiwizacji;
  6. każdy ma prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania w przypadku kwestionowania prawidłowości danych osobowych;
  7. każdy ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
  8. podanie danych osobowych jest obowiązkowe.
.Burmistrz Miasta i Gminy Ryn
/-/ Jarosław Filipek

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta i Gminy Ryn
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-12-13
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Paulina Żmijewska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-12-13 08:48:00
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Paulina Żmijewska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-12-13 08:55:03
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Paulina Żmijewska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-12-13 08:55:03
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
813 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Zawiadomienie Starosty Giżyckiego o tym iż materiał dowodowy jest wystarczający do rozpoznania wniosku w sprawie zmiany decyzji pozwolenia na budowę nr 118.2012 z dnia 03.04.2012 r. znak: WB.6740.62.2012 dotyczącego budowy Biogazowni rolniczej o mocy 1,0 MW na działce o numerze 256/3 w miejscowości Głąbowo, na działce numer 256/4 (pierwotnie 256/3) , obręb 0002, gmina Ryn, inwestycja realizowana będzie na działkach numer 256/4, 270/10, 270/9, 270/6 w miejscowości Głąbowo, obręb 0002 Knis, gmina Ryn, której inwestorem jest: ORLEN Południe Spółka Akcyjna

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta i Gminy Ryn
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-12-12
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Paulina Żmijewska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-12-12 14:39:24
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Paulina Żmijewska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-12-12 14:41:00
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Paulina Żmijewska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-12-12 14:41:00
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
716 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Obwieszczenie Starosty Giżyckiego, o wydaniu decyzji Nr 404.2023 w sprawie zmiany decyzji nr 371.2021 z dnia 05.07.2021 r. znak WB.6740.256.2021 pozwolenia na budowę instalacji - elektrowni słonecznej o mocy do 1MW "Ryn C" wraz z infrastrukturą towarzyszącą w miejscowości Ryn, na działce numer 229/5 (pierwotnie 229/2), obręb 0012 Ryn, gmina Ryn

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta i Gminy Ryn
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-12-01
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Paulina Żmijewska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-12-01 13:35:04
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Paulina Żmijewska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-12-01 13:41:13
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Paulina Żmijewska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-12-01 13:41:13
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
890 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

OGŁOSZENIE o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla północnej części obrębu Prażmowo

Akapit nr 1 - brak tytułu

Ryn, dnia 30.11.2023 r.
OGŁOSZENIE
o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla północnej części obrębu Prażmowo wraz z prognozą oddziaływania na środowisko
 
          Na podstawie art. 17 pkt. 9 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 977, z późn. zm.) oraz art. 54 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.), w związku z Uchwałą Nr XLV/368/22 Rady Gminy w Rynie z dnia 28 czerwca 2022 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla północnej części obrębu Prażmowo
ogłaszam
 
o wyłożeniem do publicznego wglądu, w dniach od 8 grudnia  2023 r. do 30 grudnia 2023 r. (włącznie) w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Ryn, ul. Ratuszowa 2, 11-520 Ryn w godzinach pracy urzędu w pokoju nr 115, ww. projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wraz z prognozą oddziaływania na środowisko.
Dyskusja publiczna nad przyjętymi w projekcie planu miejscowego rozwiązaniami odbędzie się w dniu 15 grudnia 2023  r. w Urzędzie Miasta i Gminy Ryn, ul. Ratuszowa 2, 11-520 Ryn, w sali konferencyjnej  w godzinach: od 10:00 do 11:00.
Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz art. 39 ust. 1 pkt 3 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko każdy, kto kwestionuje ustalenia przyjęte w projekcie planu miejscowego, może wnieść uwagi.
Uwagi do Burmistrza Miasta i Gminy Ryn należy składać z podaniem imienia i nazwiska lub nazwy jednostki organizacyjnej i adresu, oznaczenia nieruchomości, której uwaga dotyczy, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 15 stycznia 2024 r.
Uwagi mogą być wnoszone:
  • w formie pisemnej na adres Urzędu Miasta i Gminy Ryn, ul. Ratuszowa 2, 11-520 Ryn;
  • w formie ustnej do protokołu w Urzędzie Miasta i Gminy Ryn, ul. Ratuszowa 2, 11-520 Ryn,  pokój nr115
  • za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym, na adres e-mail: .
Jako wniesione na piśmie uznaje się również uwagi wniesione za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 57 z późn. zm.):
  • opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo
  • opatrzone podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
Organem właściwym do ich rozpatrzenia jest Burmistrz Miasta i Gminy Ryn.
Burmistrz Miasta i Gminy Ryn
/-/ Jarosław Filipek
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO") informuję, że:
  1. Administratorem przetwarzanych danych osobowych jest Burmistrz Miasta i Gminy Ryn, ul. ratuszowa 2, 11-520 Ryn;
  2. kontakt z inspektorem ochrony danych – ;
  3. dane osobowe przetwarzane będą w celu rozpatrzenie uwagi zgodnie z przepisami ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
  4. odbiorcami danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa;
  5. dane osobowe przechowywane będą przez okres wynikający z przepisów prawa dot. archiwizacji;
  6. każdy ma prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania w przypadku kwestionowania prawidłowości danych osobowych;
  7. każdy ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
  8. podanie danych osobowych jest obowiązkowe.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta i Gminy Ryn
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-11-28
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Paulina Żmijewska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-11-28 13:14:01
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Paulina Żmijewska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-11-29 10:15:27
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Paulina Żmijewska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-11-30 11:21:45
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
905 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Obwieszczenie BB.6733.13.2023

Akapit nr 1 - brak tytułu

Ryn, dnia 27.11.2023 r.
Znak: B/B.6733.13.2023
 
 
OBWIESZCZENIE
BURMISTRZA MIASTA I GMINY RYN
 
              Zgodnie z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 977 z późn. zm.) oraz art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.) zawiadamia się, że na wniosek z dnia 06.11.2023 r. złożony przez Pana Marka Jatkowskiego działającą w imieniu Pana Artura Szutenberga, zostało wszczęte postępowanie w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na budowie elektroenergetycznej sieci kablowej SN 15kV wraz ze stacją transformatorową SN/nN 15/0,4kV oraz  sieci kablowej nN 0,4 kV, na działce o nr ewidencyjnym 391, 272/2, 272/1, 273/1, 275/2, 275/1, 276, obręb Szymonka, gmina Ryn.
Dokumentacja dotycząca w/w wniosku dostępna jest w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Ryn, ul. Ratuszowa 2, 11-520 Ryn, pokój nr 128, tel: 874293979, e-mail: .
Obwieszczenie niniejsze uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia ogłoszenia.
 
Burmistrz Miasta i Gminy Ryn
/-/ Jarosław Filipek

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta i Gminy Ryn
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-11-28
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Paulina Żmijewska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-11-28 11:55:47
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Paulina Żmijewska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-11-28 11:56:00
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Paulina Żmijewska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-11-28 11:56:00
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
861 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Burmistrz Miasta i Gminy Ryn ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego w 2024 roku pod nazwą „Organizacja opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, sprawowanej w formie żłobka lub klubu dziecięcego”

Akapit nr 1 - brak tytułu

Załącznik nr 1
do Zarządzenia nr 10/11/2023
Burmistrza Miasta i Gminy Ryn
z dnia 27 listopada 2023 roku
 
Burmistrz Miasta i Gminy Ryn ogłasza
na podstawie art. 26 ust. 1 w związku z art. 30 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 roku, poz. 40 ze zm.), art. 61 ustawy z dnia 4 lutego 2011 roku o opiece nad dziećmi w wieku do 3 lat (Dz. U. z 2023 roku, poz. 204 ze zm.) i ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 roku, poz. 571 ze zm.) otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego w 2024 roku pod nazwą „Organizacja opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, sprawowanej w formie żłobka lub klubu dziecięcego”
 
  1. Adresat konkursu:
Konkurs skierowany jest do podmiotów określonych w art. 8 ust. 1, pkt 2-3 ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3, zwanej w dalszej części ogłoszenia konkursowego Ustawą, posiadających wpis do prowadzonego przez Burmistrza Miasta i Gminy Ryn Rejestru żłobków i klubów dziecięcych, zwanych w dalszej części ogłoszenia konkursowego Oferentami.
  1. Burmistrz Miasta i Gminy Ryn zastrzega sobie prawo do:
  1. Unieważnienia konkursu.
  2. Zmiany terminu rozstrzygnięcia konkursu.
  3. Przedłużenia terminu składania ofert.
  4. Wezwania Oferenta w celu wyjaśnienia i usunięcia braków formalnych z zastrzeżeniem, że Oferent musi się zgłosić i usunąć braki przez terminem zakończenia prac Komisji, dotyczących oceny formalnej ofert.
  5. Dokonania zmiany wysokości środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania w trakcie trwania konkursu i/lub realizacji umowy.
  1. Opis zadania:
  1. Zadanie polega na organizacji i zapewnieniu opieki nad dziećmi w wieku od 20 tygodnia życia w żłobku lub od 1 roku życia w klubie dziecięcym, do 3 roku życia, polegającej w szczególności na:
  1. Zapewnieniu dziecku opieki w warunkach bytowych zbliżonych do warunków domowych;
  2. Zagwarantowaniu dziecku właściwej opieki pielęgnacyjnej i edukacyjnej poprzez prowadzenie zajęć zabawowych z elementami edukacji, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka;
  3. Prowadzenie zajęć opiekuńczo – wychowawczych i edukacyjnych, uwzględniających rozwój psychomotoryczny dziecka, właściwych w wieku dziecka;
  4. Współpracy z rodzicami /opiekunami prawnymi dziecka;
  5. Zapewnieniu bezpiecznych i higienicznych warunków pobytu dzieci, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  6. Zapewnienie dzieciom opieki przez odpowiednią liczbę personelu o właściwych kwalifikacjach, zgodnie z zapisami określonymi w Ustawie;
  7. Zapewnieniu każdemu dziecku w wieku do lat 3 opieki, w dni robocze od poniedziałku do piątku w wymiarze od 6 do 10 godzin dziennie;
  8. Zapewnieniu wyżywienia dzieciom objętym opieką, zgodnie z wymaganiami dla danej grupy wiekowej wynikającymi z aktualnych norm żywienia dla populacji polskiej, (koszt wyżywienia jest kosztem odrębnym i nie stanowi przedmiotu konkursu)
  1. Ponadto w żłobku należy zapewnić opiekę pielęgniarki lub położnej, kiedy liczba dzieci w żłóbku przekracza 20.
  2. Realizowane zadania powinny być zgodne z Ustawą.
  1. Środki przeznaczone na realizację zadania:
  1. W 2024 roku (w okresie od 1 stycznia 2024 roku do 31 grudnia 2024 roku) Gmina Ryn w ramach niniejszego konkursu, planuje przeznaczyć środki finansowe na realizację w/w zadania w łącznej wysokości 160.000 PLN.
  2. Kwota wskazana w punkcie 1 może ulec zmniejszeniu w przypadku stwierdzenia, ze zadanie można zrealizować mniejszym kosztem, złożone oferty nie uzyskają akceptacji Burmistrza Miasta i Gminy Ryn lub zaistnieje konieczność zmniejszenia budżetu Gminy w części przeznaczonej na realizację zadania z ważnych przyczyn, niemożliwych do przewidzenia w dniu ogłoszenia konkursu.
  1. Zasady przyznawania dotacji:
  1. Zlecenie realizacji zadania i udzielenie dofinansowania następuje z odpowiednim zastosowaniem przepisów art. 16 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
  2. Gmina Ryn będzie współfinansować koszt opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, sprawowanej w formie żłobka lub klubu dziecięcego, zgodnie z warunkami konkursu, wyłącznie w przypadku sprawowania opieki w wymiarze od 6 do 10 godzin dziennie względem każdego dziecka.
  3. Dofinansowaniem będą objęte dzieci zapisane do żłobka lub klubu dziecięcego wg stanu na dzień rozpoczęcia realizacji zadania publicznego czyli 1 stycznia 2024 roku, zgodnie ze złożonym oświadczeniem, stanowiącym załącznik nr 3 do ogłoszenia konkursowego.
  4. Dofinansowanie pochodzące z budżetu Gminy Ryn nie obejmuje kosztów wyżywienia dzieci. Wyżywienie stanowi odrębny koszt, który pokrywany jest przez rodziców w formie odrębnej opłaty i nie może być składową kosztów przedstawionych w ofercie.
  5. Warunkiem przekazania środków z tytułu dotacji będzie zawarcie umowy przez podmiot prowadzący żłobek lub klub dziecięcy umowy z Burmistrzem Miasta i Gminy Ryn.
  6. Przyznana dotacja będzie wypłacana w transzach miesięcznych na podstawie częściowych sprawozdań przedkładanych w Gminie Ryn do 10 każdego miesiąca.
  7. Burmistrz Miasta i Gminy Ryn może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie przyznania dotacji i podpisania umowy w przypadku, gdy okaże się, iż rzeczywisty zakres realizowanego zadania znacząco odbiega od opisanego w ofercie, podmiot lub jego reprezentanci utracą zdolności do czynności prawnych, zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową Oferenta.
  8. Za koszty kwalifikowane w ramach realizacji zadania uznaje się koszty:
  1. Ponoszone w związku z działaniami opisanymi w ofercie, niezbędne i bezpośrednio związane z realizacją zadania, przebiegającą zgodnie z opisem tych działań;
  2. Uwzględnione w kosztorysie (budżecie) zadania i umieszczone w ofercie;
  3. Spełniające wymogi racjonalnego i oszczędnego gospodarowania środkami publicznymi, z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów;
  4. Poniesione w terminie wskazanym w umowie;
  5. Poparte właściwymi dowodami księgowymi (faktury, umowy, rachunki do umów) oraz prawidłowo odzwierciedlone w ewidencji księgowej, możliwe do zidentyfikowania i zweryfikowania;
  6. Zgodne z odrębnymi przepisami powszechnie obowiązującego prawa.
  1. W rozliczeniu dotacji uwzględnia się w szczególności:
  1. Koszty merytoryczne obejmujące wszelkie koszty związane bezpośrednio ze świadczeniem usługi opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 w danej placówce, tj.:
  • Koszty wynagrodzeń personelu opiekuńczego, pielęgniarki, dyrektora żłobka/klubu dziecięcego, personelu sprzątającego;
  • Koszty zakupu materiałów edukacyjnych, pomocy dydaktycznych;
  • Koszty środków higienicznych i środków czystości;
  • Koszty czynszu wraz z mediami.
  1. Koszty obsługi zadania stanowiące wszelkie koszty związane z obsługą projektu, tj. głównie koszty księgowe związane z rozliczeniem dotacji, koszty personelu (kadry zarządzającej innej niż dyrektor żłobka/klubu dziecięcego).
  1. W rozliczeniu dotacji nie będą uwzględniane:
  1. Koszty wyżywienia dzieci objętych opieką;
  2. Koszty prowadzenia zajęć dodatkowych;
  3. Zakup i wydatki inwestycyjne, remonty i adaptacje pomieszczeń;
  4. Dokumenty (faktury, rachunki) wystawione przed datą rozpoczęcia realizacji zadania i po dacie jego zakończenia;
  5. Zakup środków trwałych;
  6. Odpisy amortyzacyjne;
  7. Dotowanie tego samego kosztu z kilku publicznych źródeł finansowania;
  8. Pokrycie deficytu oraz refundacja kosztów zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć, rezerwy na pokrycie przyszłych strat lub zobowiązań;
  9. Koszty uzyskania odpisów z KRS, zakupu pieczątek, wyrabianie szyldów i innych kosztów o podobnym charakterze;
  10. Zakup licencji, nabywanie uprawnień i kwalifikacji związanych z wykonywaniem zadania;
  11. Koszty procesów sądowych;
  12. Podatek od towarów i usług (VAT), jeżeli podmiot ma prawo do jego odliczania w oparciu o ustawę z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług;
  13. Inne, których nie można uznać za związane z realizowanym zadaniem.
  1. Warunki realizacji zadania
  1. Zadanie może być realizować podmiot, który:
  1. Prowadzi żłobek lub klub dziecięcy w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 roku prawo przedsiębiorców;
  2. Prowadzi żłobek lub klub dziecięcy zgodnie z wymaganiami określonymi w Ustawie;
  3. Został wpisany do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych prowadzonego przez Burmistrza Miasta i Gminy Ryn;
  4. Posiada niezbędną bazę lokalową (umowa najmu/dzierżawy, akt własności), przystosowaną do realizacji zadania publicznego, spełniającą wymagania określone w ustawie oraz w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 lipca 2014 roku w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych  jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy;
  5. Posiada pozytywna opinię/decyzję Komendanta Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej, potwierdzającą spełnienie wymagań przeciwpożarowych;
  6. Posiada pozytywną opinię o spełnieniu wymagań sanitarno-lokalowych w przypadku klubu dziecięcego lub opinię/decyzję właściwego Państwowego Inspektora Sanitarnego w przypadku żłobka;
  7. Posiada kadrę spełniającą wymagania określone w Ustawie oraz w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 marca 2011 roku w sprawie zakresu programów szkoleń dla opiekuna w żłobku lub klubie dziecięcym, wolontariusza oraz dziennego opiekuna (Dz. U. z 2020 roku, poz. 1205) – wykaz kadry stanowi załącznik nr 2 do ogłoszenia konkursowego;
Uwaga! Liczba opiekunów w żłobku lub klubie dziecięcym musi być zgodna z Ustawą oraz dostosowana do liczby miejsc, na które Oferent wnioskuje o dotację. Nie dopuszcza się składania przez Oferenta oświadczenia o gotowości zatrudnienia kadry, pod rygorem odrzucenia oferty konkursowej ze względów formalnych. W przypadku, gdy jedna osoba pełni dwie funkcje, należy wskazać wymiar etatu lub wymiar godzinowy;
  1. Zapewnia przebywającym w nim dzieciom wyżywienie zgodnie z wymaganiami dla danej grupy wiekowej wynikającymi z aktualnych norm żywienia dla populacji polskiej;
  2. Zapewni realizację zadania z najwyższą starannością, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi, treścią niniejszego ogłoszenia oraz zawartą umową.
  1. Planowany dzienny wymiar godzin opieki nad dzieckiem:
  1. Określony zostanie w umowie zawartej pomiędzy rodzicami/opiekunami prawnymi dziecka,
  2. Nie może być krótszy niż 6 godzin dziennie i dłuższy niż 10 godzin dziennie względem każdego dziecka.
  1. Prowadzenie i przekazywanie dokumentacji:
  1. Oferent będzie prowadził następującą dokumentację:
  • dokumentację dzieci zapisanych i uczęszczających do żłobka lub klubu dziecięcego, w tym w szczególności: umowy zawarte z rodzicami/opiekunami prawnymi;
  • wyodrębnioną dokumentację księgową zadania publicznego w zakresie ewidencji środków pochodzących z dotacji, zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych operacji księgowych;
  • dokumentację księgową w zakresie ewidencji wpłat rodziców/opiekunów prawnych, prowadzoną w sposób umożliwiający uzyskanie informacji dotyczących części składowych miesięcznej opłaty za opiekę nad dzieckiem;
  1. Oferent zobowiązany jest do przekazywania do Gminy Ryn, w terminach zawartych w umowie, sprawozdań częściowych i sprawozdania końcowego, potwierdzających wykorzystanie środków finansowych zgodnie z przedmiotem umowy (wzór sprawozdań stanowi załącznik nr 3 do Zarządzenia nr 10/11/2023 Burmistrza Miasta i Gminy Ryn z dnia 27 listopada 2023 roku.);
  2. w celu umożliwienia kontroli prawidłowości wykorzystywania otrzymanej dotacji, Oferent zobowiązany jest do zamieszczania na dokumentach źródłowych stwierdzających dokonanie operacji gospodarczych, sfinansowanych ze środków dotacji z budżetu Gminy Ryn, opisu o treści: „Wydatek sfinansowany ze środków dotacji otrzymanej z budżetu Gminy Ryn, w …. roku, w kwocie …... zł, na podstawie umowy nr ……….. zawartej w dniu ……………..”oraz pieczęci i podpisu osoby upoważnionej do reprezentowania Oferenta;
  3. Oferenci, którzy będą otrzymywać dotacje z budżetu Gminy Ryn na realizację zadania publicznego, będą zobowiązani do przechowywania dokumentacji związanej z wykorzystania dotacji przez okres co najmniej 5 lat, licząc od początku roku następującego po roku, w którym Oferent dotację otrzymał;
  4. bieżący monitoring realizacji zadania publicznego będą prowadzić upoważnieni pracownicy Urzędu Miasta i Gminy Ryn, wyznaczeni przez Burmistrza Miasta i Gminy Ryn. W przypadku stwierdzenia, w wyniku bieżącej kontroli, nieprawidłowości lub uchybień w sposobie realizacji zadania, Oferent zobowiązany jest do  poinformowania Gminy Ryn o ich usunięciu w wyznaczonym terminie;
  5. Zleceniodawca w ramach kontroli może badać dokumenty i inne nośniki informacji, które mają lub mogą mieć znaczenie dla oceny prawidłowości wykonywania zadania, oraz żądać udzielenia ustnie lub na piśmie informacji dotyczących wykonania zadania publicznego. Oferent, na żądanie kontrolującego, jest zobowiązany dostarczyć lub udostępnić dokumenty i inne nośniki informacji oraz udzielić wyjaśnień i informacji w terminie określonym przez kontrolującego;
  6. Zleceniodawca może dokonywać oceny realizacji zadania publicznego,
    w szczególności:
  • stopnia realizacji zadania,
  • efektywności, rzetelności i jakości wykonania zadania,
  • prawidłowości wykorzystania środków publicznych otrzymanych na realizację zadania,
  • prowadzenia dokumentacji związanej z realizowanym zadaniem.
  1. Obowiązki Oferenta :
  1. Oferent zobowiązany jest do zawarcia umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej dotyczącej działalności związanej z realizacją zadania publicznego, nie później niż w następnym dniu roboczym od daty zawarcia umowy o realizację zadania publicznego, a następnie przedłożenia, we wskazanym miejscu, kopii dokumentu potwierdzonej za zgodność z oryginałem;
  2. Oferent ponosi wyłączną odpowiedzialność za wszelkie wypadki i szkody wyrządzone przez działanie lub zaniechanie w związku z wykonywaniem zadania publicznego oraz poniesie wszystkie koszty związane z wypłatą odszkodowań;
  3. zadanie publiczne wymienione w pkt. III ma charakter wspierany, co oznacza,
    że obowiązkiem Oferenta jest zapewnienie innych środków finansowych na jego realizację, przede wszystkim pochodzących od odbiorców realizowanego zadania;
  4. Oferenci, których oferty zostaną wybrane w otwartym konkursie ofert oraz będą realizować zadania publiczne, są zobowiązani do udostępniania informacji publicznej na zasadach określonych w art. 4a, 4b i 4c ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zwanej w dalszej części niniejszego ogłoszenia UPP;
  5. Oferent będzie zobowiązany do zamieszczenia w miejscu realizacji zadania publicznego i na stronie internetowej Oferenta oraz przekazywania do publicznej wiadomości informacji o dotacji przekazanej przez Gminę Ryn;
  6. Oferent, realizując zadanie, będzie zobowiązany do stosowania przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych;
  7. Oferent jest administratorem danych osobowych, pozyskanych w trakcie realizacji zadania publicznego i spełnia wymagania określone w ustawie
    z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019  r.,
    poz. 1781) oraz Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dotyczące zabezpieczenia danych przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zebraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem ustawy oraz ich zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 ze zm.).
  1. Termin realizacji zadania:
Czas realizacji zadania od 1 stycznia 2024 roku do 31 grudnia 2024 roku.
  1. Termin i sposób składania ofert:
  1. Oferty należy składać w zamkniętej kopercie opisanej „Organizacja opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 w formie żłobka lub klubu dziecięcego” w Urzędzie Miasta i Gminy w Rynie, ul. Ratuszowa 2, 11-520 Ryn – osobiście lub drogą pocztową do 20 grudnia 20 grudnia 2023 roku do godziny 15:00. O zachowaniu terminu decyduje data wpływu do Urzędu Miasta i Gminy w Rynie.
  2. Oferty muszą być podpisane i opieczętowane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w sprawach majątkowych, zgodnie z wyciągiem z KRS lub zgodnie z innym dokumentem potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowania osób go reprezentujących.
  3. Jeśli treść któregokolwiek pytania nie dotyczy Oferenta, czy zgłaszanego przez niego projektu, należy to jasno zaznaczyć (np. wpisać „nie dotyczy”). Ponadto w opcji wyboru „niepotrzebne skreślić” należy dokonać właściwego skreślenia.
  4. Oferty złożone po terminie zostaną odrzucone z przyczyn formalnych.
  5. Za poprawność i kompletność oferty, termin, sposób i miejsce jej złożenia odpowiada Oferent.
  6. Złożenie oferty na niniejszy konkurs jest równoznaczne z:
    1. potwierdzeniem przez Oferenta zapoznania się z treścią ogłoszenia konkursowego, procedur zlecania, realizacji i rozliczania zadań publicznych dofinansowanych z budżetu Gminy Ryn oraz akceptacją zawartych w nim warunków;
    2. wyrażeniem zgody na przetwarzanie przez Gminę Ryn danych osobowych, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
      z dnia 27 kwietnia 2016 r. tzw. RODO oraz ewentualne udostępnienie tych danym wyłącznie podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.).
  1. Załączniki obligatoryjne składane wraz z ofertą realizacji zadania:
    1. Wypełniony formularz oferty realizacji zadania publicznego załącznik nr 2 do Zarządzenia nr 10/11/2023 Burmistrza Miasta i Gminy Ryn  z dnia 27 listopada 2023 r .
    2. Kopia aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru lub ewidencji, wynikającego z prowadzonej działalności objętej przedmiotem konkursu. Odpis musi być zgodny z aktualnym stanem faktycznym i prawnym.
    3. Pełnomocnictwa lub upoważnienia w przypadku składania ofert przez osoby nieupoważnione do reprezentowania podmiotu.
    4. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym będzie sprawowana opieka nad dziećmi w wieku do lat 3 (np. umowa najmu/dzierżawy, akt własności, akt notarialny).
    5. Oświadczenie o liczbie dzieci zapisanych do żłobka lub klubu dziecięcego, wg stanu na dzień rozpoczęcia realizacji zadania publicznego czyli 1 stycznia 2024 roku, których rodzice/opiekunowie prawni podpisali z placówką umowę na świadczenie opieki, stanowiące załącznik nr 3 do ogłoszenia konkursowego. 
    6. Oświadczenie Oferenta, że nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców  Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym oraz, że nie został skazany prawomocnym wyrokiem za inne przestępstwo umyślne.
    7. Oświadczenie Oferenta o posiadaniu kadry w żłobku lub klubie dziecięcym (opiekuńcza, zarządzająca, pielęgniarka/położna), spełniającej wymagania Ustawy oraz rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 marca 2011 roku w sprawie zakresu programów szkoleń dla opiekuna w żłobku lub klubie dziecięcym, wolontariusza oraz dziennego opiekuna
    8. Oświadczenie o posiadaniu w żłobku lub klubie dziecięcym wyposażenia oraz zabawek i pomocy dydaktycznych przeznaczonych do użytku zbiorowego dla dzieci w wieku do lat 3, co jest potwierdzone właściwymi certyfikatami.
    9. Oświadczenie Oferenta o niezaleganiu z opłacaniem podatków.
    10. Oświadczenie Oferenta o niezaleganiu z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne.
    11. Oświadczenia od nr 6 do 10 stanowią załącznik nr 4 do ogłoszenia konkursowego.
UWAGA: kopie w/w dokumentów należy złożyć w formie papierowej wraz z wypełnionym oświadczeniem o składanych załącznikach, stanowiącym załącznik nr 5 do niniejszego ogłoszenia konkursowego.
  1. Termin, tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert:
    1. Przy wyborze ofert stosowany jest tryb ustawy UPP.
    2. Złożone oferty podlegają ocenie formalnej i merytorycznej.
    3. Wszystkie oferty spełniające kryteria formalne są oceniane przez Komisję Konkursową powołaną odrębnym Zarządzeniem przez Burmistrza Miasta i Gminy Ryn (karta oceny formalnej stanowi załącznik nr 4 do Zarządzenia nr 10/11/2023 Burmistrza Miasta i Gminy Ryn  z dnia 27 listopada 2023 roku).
    4. Za błąd formalny uznaje się:
  1. niezłożenie potwierdzenia złożenia oferty w formie papierowej;
  2. złożenie potwierdzenia złożenia oferty po terminie;
  3. złożenie oferty przez podmiot/podmioty nieuprawnione;
  4. złożenie potwierdzenia złożenia oferty bez podpisu osób upoważnionych;
  5. złożenie oferty bez wymaganych załączników wymienionych w pkt IX niniejszego ogłoszenia;
  6. dołączenie do oferty skanów kopii dokumentów bez potwierdzenia zgodności
    z oryginałem lub brak skanu oświadczenia stanowiącego załącznik do niniejszego ogłoszenia– oświadczenie o składanych załącznikach;
  7. niezapewnienie przez Oferenta wymaganego wkładu finansowego.
    1. Oferty niespełniające warunków formalnych, które nie zostaną uzupełnione w wyznaczonym terminie, nie będą oceniane pod względem merytorycznym.
    2. W ocenie punktowej oferty brana jest pod uwagę wysokość wnioskowanej przez Oferenta kwoty dofinansowania na jedno dziecko miesięcznie. Sposób obliczenia punktacji określony jest w karcie oceny punktowej, której wzór stanowi załącznik nr 5 do Zarządzenia nr 10/11/2023 Burmistrza Miasta i Gminy Ryn z dnia 27 listopada 2023 roku.
    3. Ocenione przez Komisję Konkursową oferty uszeregowane malejąco według liczby uzyskanych punktów wraz z propozycjami wysokości dotacji na realizację poszczególnych zadań, Komisja Konkursowa przedstawia Burmistrzowi Miasta i Gminy Ryn, który podejmuje decyzję w sprawie przyznania bądź nie przyznania dotacji poszczególnym Oferentom, wydając stosowne zarządzenie. Dofinansowanie otrzymają Oferenci, którzy uzyskali największą liczbę punktów – do wyczerpania puli środków finansowych.
    4. Ostateczne rozstrzygnięcie konkursu nastąpi nie później, niż w ciągu 14 dni od ostatniego dnia przyjmowania ofert.
    5. Pracownik Urzędu Miasta i Gminy Ryn powiadomi Oferentów o przyjęciu oferty do realizacji lub jej odrzuceniu.
    6. Oferent zobowiązany jest w terminie 3 dni roboczych od daty otrzymania informacji o przyznaniu dotacji, przesłać w formie elektronicznej lub papierowej oświadczenie o przyjęciu bądź nieprzyjęciu dotacji (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do ogłoszenia konkursowego).
    7. Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Oferent, przyjmując zlecenie realizacji zadania, zobowiązuje się do wykonania zadania w zakresie i na zasadach określonych w umowie.
    8. Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego. Od podjętych decyzji związanych z rozstrzygnięciem konkursu nie przysługuje odwołanie.
    9. Wyniki konkursu zostaną podane do publicznej wiadomości tj. umieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej, oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta Gmin w Rynie.
 
 
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta i Gminy Ryn
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-11-28
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Monika Chyła
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-11-28 11:03:42
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Katarzyna Jasionowska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-11-28 11:42:40
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Katarzyna Jasionowska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-11-28 11:44:07
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
797 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

INFORMACJA DOTYCZĄCA WYBORÓW UZUPEŁNIAJĄCYCH ŁAWNIKÓW

Akapit nr 1 - brak tytułu

INFORMACJA DOTYCZĄCA WYBORÓW UZUPEŁNIAJĄCYCH ŁAWNIKÓW
na kadencję 2024-2027
Zgodnie z informacją Prezesa Sądu Okręgowego w Olsztynie z dnia 13 września 2023 r. liczba ławników, która powinna być wybrana przez Radę Miejską w Rynie na kadencję 2024 – 2027 do Sądu Rejonowego w Giżycku : ogółem 1 ławnika, z czego do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy – 1 ławnika.
Procedurę wyboru ławników reguluje dział IV, rozdział 7 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. - Prawo o ustroju sądów powszechnych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 217 ze zm.).
TERMIN ZGŁASZANIA KANDYDATÓW NA ŁAWNIKÓW
UPŁYWA 15 grudnia 2023 ROKU
 
Ławnikiem może być wybrany ten, kto:
  • posiada obywatelstwo polskie i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
  • jest nieskazitelnego charakteru,
  • ukończył 30 lat,
  • jest zatrudniony, prowadzi działalność gospodarczą lub mieszka w miejscu kandydowania, co najmniej od roku,
  • nie przekroczył 70 lat,
  • jest zdolny, ze względu na stan zdrowia, do pełnienia obowiązków ławnika,
  • posiada, co najmniej wykształcenie średnie lub średnie branżowe.
Do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy ławnikiem powinna być wybrana osoba wykazująca szczególną znajomość spraw pracowniczych.
Ławnikami  nie mogą być:
  • osoby zatrudnione w sądach powszechnych i innych sądach oraz w prokuraturze,
  • osoby wchodzące w skład organów, od których orzeczenia można żądać skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego,
  • funkcjonariusze Policji oraz inne osoby zajmujące stanowiska związane ze ściganiem przestępstw i wykroczeń,
  • adwokaci i aplikanci adwokaccy,
  • radcy prawni i aplikanci radcowscy,
  • duchowni,
  • żołnierze w czynnej służbie wojskowej,
  • funkcjonariusze Służby Więziennej,
  • radni gminy, powiatu i województwa.
Nie można być ławnikiem jednocześnie w więcej niż jednym sądzie.
 
ZGŁASZANIE KANDYDATÓW:
Kandydatów na ławników zgłaszają radom gmin: prezesi właściwych sądów, stowarzyszenia, inne organizacje społeczne i zawodowe, zarejestrowane na podstawie przepisów prawa z wyłączeniem partii politycznych oraz co najmniej 50 obywateli mających czynne prawo wyborcze zamieszkujących stale na terenie gminy dokonującej wyboru.
Zgłaszanie kandydatów na ławników dokonuje się na karcie zgłoszenia.
Kartę zgłoszenia należy wypełnić dużymi drukowanymi literami, czarnym lub niebieskim kolorem.
Karta zgłoszenia składa się z trzech części:
  • Część A – wypełniana jest przez kandydata poprzez wpisanie właściwej gminy
  • Część B – wypełniana przez kandydata – obejmuje dane personalne i teleadresowe oraz inne istotne informacje o kandydacie (m.in. status zawodowy, doświadczenie w pracy społecznej, motywy kandydowania na ławnika, informacja o pełnieniu funkcji ławnika w poprzednich kadencjach). W części tej kandydat wskazuje również, do orzekania w którym sądzie jest proponowany (w sądzie rejonowym lub okręgowym) oraz czy jest proponowany do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy (jeśli tak, to dodatkowo wpisuje zwięzłe uzasadnienie potwierdzające szczególną znajomość praw pracowniczych).
  • Część C – wypełniana przez przedstawiciela podmiotu zgłaszającego kandydata – obejmuje dane podmiotu zgłaszającego i osoby go reprezentującej. Prezes sądu zgłaszający kandydata wypełnia w tej części tylko rubrykę nr 1.
Do karty zgłoszenia kandydat ma obowiązek dołączyć dokumenty, które powinny być opatrzone datą nie wcześniejszą niż 30 dni przed dniem zgłoszenia:
  • informację z Krajowego Rejestru Karnego dotyczącą zgłaszanej osoby,
  • oświadczenie kandydata, że nie jest prowadzone przeciwko niemu postępowanie
    o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
  • oświadczenie kandydata, że nie jest lub nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej, a także, że władza rodzicielska nie została mu ograniczona ani zawieszona,
  • zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia, wystawione przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 października 2017 r.
    o podstawowej opiece zdrowotnej (Dz. U. z 2022 r., poz. 2527), stwierdzające brak przeciwwskazań do wykonywania funkcji ławnika.
  • dwa zdjęcia, zgodnie z wymogami stosowanymi przy składaniu wniosku o wydanie dowodu osobistego.
Ponadto do karty zgłoszenia należy dołączyć:
  • aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego albo odpis lub zaświadczenie potwierdzające wpis do innego właściwego rejestru lub ewidencji  – jeśli kandydata zgłasza stowarzyszenie lub inna organizacja społeczna lub zawodowa, zarejestrowana na podstawie przepisów prawa. Zgodnie z treścią art. 4 ust. 4aa ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r.
    o Krajowym Rejestrze Sądowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1683 ze zm.), dalej „ustawa o KRS”, pobrane samodzielnie wydruki komputerowe informacji o podmiotach wpisanych do Rejestru mają moc zrównaną z mocą odpisu aktualnego z rejestru, wydawanego przez Centralną Informację Krajowego Rejestru Sądowego, o których mowa w art. 4 ust. 3 ustawy o KRS, jeżeli posiadają cechy umożliwiające ich weryfikację z danymi zawartymi
    w Rejestrze.
Odpis z Krajowego Rejestru Sądowego albo odpis lub zaświadczenie potwierdzające wpis organizacji społecznej lub zawodowej do właściwego rejestru lub ewidencji powinny mieć datę nie wcześniejszą niż 3 miesiące przed dniem zgłoszenia.
  • imienną listę osób zgłaszających kandydata wraz z podaniem ich numeru PESEL, miejsca stałego zamieszkania i własnoręcznym podpisem każdej z tych osób – gdy zgłoszenia kandydata na ławnika dokonuje grupa pięćdziesięciu obywateli. Osobą uprawnioną do składania wyjaśnień w sprawie zgłoszenia kandydata jest osoba, której nazwisko zostało umieszczone jako pierwsze na liście.
Osoba ta, wypełnia również kartę zgłoszenia kandydata na ławnika w części C pkt 2, 3, 5 oraz podpisuje ostatnią stronę karty.
Koszty  związane z uzyskaniem dokumentów stanowiących załączniki do karty zgłoszenia kandydata na ławnika:
  • Opłaty za badanie lekarskie i za wystawienie zaświadczenia lekarskiego oraz koszty zdjęć kandydata – ponosi kandydat na ławnika.
  • Pozostałe koszty związane z wydaniem informacji z Krajowego Rejestru Karnego, wydaniem aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego albo odpisy lub zaświadczenia z innego rejestru lub ewidencji ponosi Skarb Państwa.
Wzory druków dla kandydatów na ławników można pobrać, po czym wypełnione złożyć w Urzędzie Miasta i Gminy Ryn, ul. Ratuszowa 2 w godzinach pracy urzędu. Informacji związanych z wyborem ławników można uzyskać w Urzędzie Miasta i Gminy Ryn – tel. 87/ 429-73-01.
                                                                                                            Przewodniczący Rady Miejskiej
                                                                                                                       Juliusz Brant
 
Dokumenty do pobrania
 
 
 
Ryn 24.11.2023r.
 
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta i Gminy Ryn
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-11-27
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Bożena Dybała
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-11-27 11:26:43
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Katarzyna Jasionowska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-11-27 11:36:44
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Katarzyna Jasionowska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-11-27 11:36:44
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
789 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

OGŁOSZENIE o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obrębie geodezyjnym Ławki - Ryński Dwór

Akapit nr 1 - brak tytułu

 
Ryn, dnia 23.11.2023 r.
 
Znak: BB.6721.2.2.2020/23(5)
OGŁOSZENIE
o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obrębie geodezyjnym Ławki - Ryński Dwór
 
Na podstawie art. 17 pkt 9 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 977 z późn. zm.) oraz art. 54 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.), w związku z Uchwałą Nr XXII/166/20 Rady Miejskiej w Rynie z dnia 10 czerwca 2020r., w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w obrębie geodezyjnym Ławki - Ryński Dwór,
zawiadamiam
 
o wyłożeniu do publicznego wglądu w dniach od 1 grudnia 2023 r. do 27 grudnia 2023 r. w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Ryn, ul. Ratuszowa 2, 11-520 Ryn, w godzinach pracy urzędu, w pokoju nr 115, projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w obrębie geodezyjnym Ławki - Ryński Dwór. Dokumenty dostępne będą również na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy: https://bip.miastoryn.pl/.
 
Dyskusja publiczna nad przyjętymi w projekcie zmiany planu miejscowego rozwiązaniami odbędzie się 14 grudnia 2023 r. o godz. 1000 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Ryn, ul. Ratuszowa 2, 11-520 Ryn.
Zgodnie z art. 18 pkt 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz art. 39 ust. 1 pkt 3 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko każdy, kto kwestionuje ustalenia przyjęte w projekcie zmiany planu miejscowego, może wnieść uwagi.
 
Uwagi do Burmistrza należy składać w formie papierowej (na adres: Urząd Miasta i Gminy Ryn, ul. Ratuszowa 2, 11-520 Ryn) lub elektronicznej, w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej (na adres mailowy: ) z podaniem imienia i nazwiska lub nazwy jednostki organizacyjnej i adresu, oznaczenia nieruchomości, której uwaga dotyczy, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 15 stycznia 2024 r. Organem właściwym do rozpatrzenia uwag jest Burmistrz Miasta i Gminy Ryn.
 
Burmistrz Miasta i Gminy Ryn
 /-/Jarosław Filipek

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta i Gminy Ryn
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-11-22
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Paulina Żmijewska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-11-22 14:51:57
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Paulina Żmijewska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-11-22 14:53:12
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Paulina Żmijewska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-11-22 14:58:00
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
597 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Zawiadomienie o zwołaniu sesji

Akapit nr 1 - brak tytułu

                                                          Ryn, 21.11.2023r.
                                  
                                                                                                                                                      
                                                                                       MIESZKAŃCY MIASTA I GMINY RYN
           
Na podstawie art.20 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz.U. z 2023 roku poz.40. ) zwołuję LXV Sesję Rady Miejskiej w Rynie na 29 listopada br. godz. 15:00. Obrady odbędą się w Urzędzie Miasta i Gminy Ryn ul. Ratuszowa 2 – sala konferencyjna – na parterze.
 
Porządek obrad:
1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Zapytanie o ewentualny wniosek w sprawie zmiany porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji z dnia 30 października br.
4. Informacje i komunikaty Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych  w okresie między sesjami.
5. Sprawozdanie Burmistrza o wykonaniu uchwał Rady i działalności w okresie między sesjami.
6. Informacja w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie Miasta i Gminy.
7.Podjęcie uchwały w sprawie przeprowadzenia z mieszkańcami Gminy Ryn konsultacji społecznych dotyczących Budżetu Obywatelskiego Gminy Ryn na 2025 rok oraz wymagań, jakie powinien spełnić projekt budżetu obywatelskiego. Druk 1
8. Podjęcie uchwały w sprawie przeznaczenia do sprzedaży  nieruchomości niezabudowanej oznaczonej nr 74/3 położonej w obrębie Rybical. Druk 2
9. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości stanowiącej własność Gminy Ryn na nieruchomości należące do osób fizycznych, położonych w obrębie Ławki, gm. Ryn. Druk 3
10. Podjęcie uchwały zmieniającej Uchwałę nr LXIV/488/23 Rady Miejskiej w Rynie z dnia 30 października 2023 r. w sprawie „Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na terenie Gminy Ryn na rok 2024”. Druk 4
11. Podjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu Gminy Ryn na 2023r. Druk 5
12. Sprawy różne, wolne wnioski i informacje.  
13. Zamknięcie posiedzenia.                         
 
Zawiadomienie wraz z załącznikami dostępne jest na stronie:  www.esesja.pl/ryn                                                                                  
                                                                                         
 
                                                                              Przewodniczący Rady Miejskiej w Rynie
                                                                                                
                                                                                                  Juliusz Brant
                                                         

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta i Gminy Ryn
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-11-22
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Bożena Dybała
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-11-22 08:01:00
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Katarzyna Jasionowska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-11-22 08:01:50
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Katarzyna Jasionowska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-11-22 08:03:51
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
571 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Obwieszczenie Wojewody Warmińsko - Mazurskiego, o skorygowaniu wniosku o pozwolenie na budowę w zakresie działek, na których będzie realizowana inwestycja pn.: "Rozbudowę i przebudowę linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk - Korsze wraz z elektryfikacją, Etap B2: Sterławki Wielkie (bez stacji) - Kętrzyn (ze stacją) od km 166,650 do km 181,000, w ramach zadania: "Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk - Korsze wraz z elektryfikacją"

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta i Gminy Ryn
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-11-20
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Paulina Żmijewska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-11-20 15:37:06
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Paulina Żmijewska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-11-20 15:39:42
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Paulina Żmijewska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-11-20 15:39:42
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
573 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Nawigacja między stronami listy informacji